27 April 2011

Touch Up Presage for FD

Family Day NISMOCLUB da tak lama. Nak pegi ngan Presage. Tapi keadaan Presage tengah selekeh ler. Jadi aku decide utk antar kat workshop utk touch up skit & polish satu bodi. Kat mana lagi kalu tak kat AhPing Segambut yg aku bole percaya, workmanship kemas & harga berpatutan. Da lama aku kenal Ah Ping... tak kurang 13 tahun. Jadi pengalaman dia tak bole dipertikaikan.


Keselekehan presage tu atas bbrapa sebab. Salah satunyer, minggu lpas langgar mender tah, sampai bumper depan rebeh skit dan bercalar. Itu tak per ler, yang utamanya keselekehan yg disebabkn oleh workshop sebelum ni yg aku antar utk respray satu keta ogos 2010 lpas. Memang teruk w/manship workshop tu. Ngan liquor leleh, kusam & tak rata. Walaupun w/shop tu kata bole antar balik utk dia touch up balik, tapi tak sanggup aku nak antar balik. Entah apa lagi problem yg diorang bagi nanti. Da laa jauh. Baiklaa aku antar kat Ah Ping, lagi terjamin. Biar pun tambah duit skit tapi hati tenang.  Walaupun aku da tamau ada apa2 ngan w/shop lama tu, tapi tak bermaksud aku nak halalkan kerja sampah diorang tu.


Chrome bar kat depan bumper dah terkopak keluar & calar kat belah bawah bumper


Dari sini nampak bumper dah terkeluar.... sikit jerrr.....

workmanship sampah workshop lama..... tak sampai setahun bole terkopek sendiri cat ni.... apercerrr...??


Presage tu aku antar AhPing 25April 2011.  Idak ler nak touch up 1 bodi walaupun yg defectnyer 1 bodi. Touch up yg kritikal jer, bumper depan dan sebahagian bonet belakang. 26April2011 aku gi tengok progres, ok.


Bumper depan ditanggalkan utk spray the whole bumper

Ah Ping tengah gosok bumper depan... prep untuk spray

Prep bahagian belakang... gosok jangan tak gosok.......
Petang tadi aku gi amik Presage tu dari Ah Ping. OK.... puas hati ngan hasil. Kalu banyak duit mau jer nak suruh Ah Ping touch up 1 bodi. Camna pun apa yang ada ni, da ok bole ler berfamilyday dengan bergaya... huhuhu

Selepas touch up....

 




Harap semuanyer berjalan lancar dan dipermudahkan oleh Allah untuk Family Day NISMOCLUB ni. Tak sabar dah nak bergumbira. Jumaat ni amik cuti utk servis Presage .... kebetulan dah tiba masa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...