18 April 2011

Hotel Impian Pantai Morib Banting

Bagus gak yerk kalu aku wat review hotel2 yg aku tido secara layman. Yeler, kalu nak ikut sejak aku masuk ke alam pekerjaan, memacam hotel aku da tido. Samada sebab kursus, outstation atau meeting. Tak masuk atas percutian sendiri. Sekurang2nya ada kenangan utk aku dan panduan masa akan datang.

Untuk entry pertama review hotel ni, aku masukkan Hotel Impian Morib, Banting. Aku pergi atas jemputan bengkel. Jadi semua penganjur yg settlekan dari segi booking dan bayaran. Jadi aku tak pasti plak jenis bilik dan rate bilik yg aku nginap. Usahkan itu, latar blkg hotel ni pun aku tak tau. Seingat aku, dah 2-3kali aku nginap kat hotel ni suatu ketika dahulu.


Semenarnya aku konpius gak naper ada hotel camgini kat banting ni. Kalu nk ikutkan pantai morib brhampiran idakler menyelerakan sgt utk dikunjungi. Aku sendiri ler yg tak selera, tak tau org lain. Tapi bila pikir balik, tmpt ni strategik untuk buat kursus atau mesyuarat secara terpencil, tak jauh sgt dari KL/Putrajaya tapi peserta masih takleh ponteng.


Takder apa sgt yg nak review psal bangunan. Cuma kat bahagian blkg hotel sebelum laut (takda pantai) ada unit kediaman ala chalet2, nampak macam baru siap. Menarik gak kalu dpt jenguk ghupa dlmnya.

Bilik yg aku dapat kira besar gak. Ada devider kayu ukir tebuk tembus kat tgh bilik. Devider tu pisahkan antara ruang tv sette ngan katil. Walaupun devider ni nampak grand ngan full height, tapi aku tak brapa gemar. Psal kalu nak tengok tv kena dok kat sette, kalu nak baring kat katil, takleh tengok tv. Selalunya sambil baring2 nak tunggu lelap layan tv dlu, setkan timer auto off.

TV pun olskool CRT lagiii.......



Kemasan lantai homogeneus tile. Selalunya hotel kemasan karpet. Mungkin utk senang n murah maintanance.

Walaupun kerusi imej resort... tapi sakit badan duduk..... huhuhu

Aircond split unit ajerrr



 
 Kemudahan lain macam cerek air elektrik, kemudahan bancuh air, mini fridge, safety box, ironing board, tafsir Quran, siaran ASTRO terpilih
Tapi tengok ler ironing board ni... Tak bole blah, koyak rabak macam mangsa rogol yg melecur. hahaha
Toilet dia pun boring gak, walaupun besar bole muat 15 orang. Shower dia jenis pasang kemudian, ngan wayar nyer conduit exposed. Sama ngan shower kat umah aku jer.

 
 sabun, shampoo


Katil ada dua, queen size and super single. Mungkin bilik family kot.

Tunggukan review tak pro aku untuk hotel2 yang lain plak...... banyak lagi nii.....

2 ulasan:

  1. Hi, I came across your site and wasn’t able to get an email address to contact you. Would you please consider adding a link to my website on your page. Please email me back and we'll talk about it.

    Thanks!

    Joel Houston
    JHouston791@gmail.com

    BalasPadam
  2. hi joel
    what's your website?

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...