25 April 2011

Sarawak & Kek Lapis

Aku bukan ler peminat/penggemar kek lapis sarawak sangat. kalu ada makan, kalu takder tak ler mencari.

Kengkadang kek lapis sarawak ni ada rasa rempah yang kuat antara lapisan2 kek tu, dan rasa dier kengkadang terlebih manis. Psal tu ler aku tak brapa ngan kek lapis. Harga dier pun bukan murah anak. Tapi psal dah sampai Kuching aritu, aku beli ler gak kek lapis ni sebagai buah tangan.

Lepas abis meeting, team kat Sarawak tu bawak ler beberapa tempat utk beli buah tangan. Salah satunyer kedai kek yang letak on the way ke airport Kuching. Kat area tu ada University private (tak ingat plak nama uni tu). 

Banyak betul jenis dan perasa kek lapis dalam kedai kek tu. Pening gak nak memilihnyer. Aku beli 3 jer psal takder hati sangat ngan kek lapis dan tamau bagi beg berat sangat nak carry hand luggage. Yang kagumnya, diorang siap ada kotak spesel utk pakaging.





Perkara yang kedua aku kagum RM10 jerrrr satu.....  Kalu beli kat semenanjung mau RM30!! gegiler mark up!!

Perkara yang ketiga aku kagum, bila sampai umah potong makan, hmmm..... sedap plak kek lapis ni. Kena ngan selera aku. rasa rempah dier tak kuat sangat dan tak terlebih manis. makan pun tak muak. kalu aku tau, dah beli 4 dah.... huhuhu

Sikit gambar dari dlm flight on the way balik KL


errr.... Gunung Santubong ker hujung sana tu?

3 ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...