21 April 2011

Volkswagen Beetle...

Aku bukanlah peminat fanatik kereta Volkswagen yang orang dok panggil Beetle, walaupun kereta ni legend dan banyak sejarah. Kalu aku fanatik, mesti aku da ada sebijik...!

19 Mac 2011 yang lalu aku ke rumah kaknora kat selayang. Anak buah aku, Yan, bersemangat nak tunjukkan workshop2 kat sekitar umah dia. Aku pun ikut ler gendong motor. Ada workshop motosikal custom... kira ala2 american chopper... tapi workshop biasa ler tak ler segempak Paul sr. nyer workshop. Yang aku tau diorang bole custom modified motor dan restore motor2 classic. Ada banyak gak motor pelik2 dan olskool dalam workshop tu, tapi workshop tu masa aku pegi gelap jer..... nak amik gambar pun rasa macam tak cukup cahaya. Kalu amik gambar pun takat pkai henpon chokia nak nampak apa? Lagi pun tuan kedai takder masa tu, tak sedap ati plak nak amik gambar cecuri gitu.

Ada plak dedekat situ workshop yang khusus utk VW beetle. Tak ingat plak aku nama workshop... tapi ada nama bukit2 gitu lerr.... Banyak gak Beetle kat luar dok parking.... ada yang tersadai, ada yang da siap buat, ada gak yang aku kagum.

 ni yang aku kagum.... aku suka white side wall tire, rim besi warna merah yang kepak hippari & rustic colour scheme. aku tak pasti plak rustic colour scheme tu disengajakan atau tak sengaja... tapi bagi aku colour scheme ni memang artistic.....

 Yang ni pun ok gak. aku suka tyre & wheel dia dan kekemasan kerja. Clean ori style.

Aku pun tak amik banyak sangat gambar, psal amik pun cecuri gitu jer.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...