14 April 2011

Sup Hameed Penang

Aku nak perkenalkan port sup yang jadi kunjungan wajib aku kalu aku nak makan sup  mamak style dan kalau aku kat Penang. Sejak zaman muda remaja sampai sekang (masih muda cuma tak remaja) memang tak pernah lupa. Sup Hameed, kat penghujung Penang Road sebelum Jalan Sultan Ahmad Shah berhadapan dengan Hotel Malaysia. Walaupun nampak macam gerai dengan khemah dan meja kat kaki lima, semenarnyer Sup Hameed ni restoren. Yang gerai ni special utk hidang sup ajer..... Memacam jenis sup ada. Tengok ajer dlm senarai menu dan tanda harga ni..... kalu tak paham bahasa melayu, bole baca inggeris, kalu tak paham inggeris bole baca bahasa cina.... kalu tak bole baca lagi bole masuk kelas buta huruppp......


Feberet aku, Sup Lidah... nyum... nyum.... Selalunya diorang hidangkan sup tu dengan roti benggali. Makan pepanas dengan rasa ramuan rempah yang menyelerakan. Tak pasti plak aku pkul baper start bukak, tapi dari dulu lagi kalu aku nak pekena sup ni aku datang lewat malam. Suasana malam yang sejuk pastu pekena sup panasss......Sambil usha awek dan amoi yang selalunya ramai gak lepak pekena sup kat sini. Faktor2 ni ler yang memang layan!!

 

Aku tak sempat lagi amik gambar proper tempat ni. Dari last visit aku amik gambar pkai henpon chokia ajer.... kalu ada peluang nanti aku try amik gambar proper & banyak skit.....

2 ulasan:

  1. salam en atai,

    uhhu. weii aku nyer blog dah bertukar kerana domain aku dah expired. nie aku nyer address blog terkini. harap maklum.

    www.personapictures.net

    renung renungkan!!!

    BalasPadam
  2. patut laaaa......

    wei... bila aku bole pegi sana visit ko?

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...