11 Januari 2010

Nabil - my only son

Nabil Semasa Usia Lebih Kurang 7 Bulan

Nabil. Setakat ni hanya satu-satunya anak laki aku. Lahir pada 7 Januari 2001. Sekarang 2010 dah masuk darjah 3. Cepat betul masa berlalu. Tak tau kenapa, bila aku tengok gambar dia masa baby, aku jadi sebak..... kenapa agaknya yerk? sambil menaip ni pun aku tengah sebak.....

Masa dia kecik, aku selalu layan dia bermain dan aku suka bermain dengan dia.... memang seronok tengok keletah dia. Satu sifat dia tak boleh duduk diam dan selalu nak mencuba perkara2 yang baru. Kengkadang masa tu risau gak aku, risau kalau2 dia hyperactive. Tapi semenarnya mmg sifat budak, suka explore dan curious. Banyak kali juga dia buat aku surprise dan menghiburkan. Antara yang aku ingat, aku surprise dia bole jaringkan bola basket ball mainan yang aku beli untuk dia dari jarak yang agak jauh (bagi baby ler); pastu dier menari ikut lagu Akademi Fantasia (masa tu musim pertama ke kedua?).

Rancangan favourite dier Barney & Friends. Dia suka tengok sambil ikut menyanyi. Bole kata dia hafal lagu-lagu dalam Barney tu bila dah tengok hari2. Pastu plak dia suka tengok Disney Magic English. Dari situ dia dah boleh mengenal huruf dan nombor. Dora pulak mula beli buku untuk Nabil. Rasa dari situlah sifat suka membaca Nabil dipupuk.

Nabil seorang baby boy yang sangat aktif dan happy. Dia suka menyanyi, menari, mewarna, bermain mender yang berbentuk fizikal, tengok video dan menggodek2 mender2 yang ada kat umah tu. how i missed that momment....


Nabil dengan Mummy, tapi akhirnya jadi Mimi... hehehe
(mudanya Mimi masa nih...... geram plak Baba...... huhuhuh)

Gambar masa tu pakai kamera filem. Takda digital lagi. Gambar2 ni discan dari hardcopy.....

Sekarang Nabil dah besar. Cara layanan aku kat Nabil pun berbeza. Sekang aku selalu termarah kat dier. Kesian aku. Entah kenapa, semua yang dia buat, aku jadi hangin. Mungkin aku terlalu menganggap yang dia dah besar. Walhal dia masih budak. Maaf kan Baba kalu Baba termarah lelebih ngan Nabil.... Baba sayang Nabil. Harap Nabil jadi anak yang soleh. Boleh menjadi pembimbing kepada Wina & Nylea nanti. Bagi lah tauladan yang baik pada diorang. Boleh jaga Baba & Mimi bila kitorang dah tua esok. Nabil memang harapan Baba & Mimi. Lakukan yang terbaik........ i have faith in you and i know you can do it!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...