05 Ogos 2011

Malaysia vs Chelsea 21 July 2011_Part III

Sambungan dari sini dan sana.

Maghrib masuk aku tuju ke surau. Surau dlm ni besar gak tapi masih pada skala yg tak padan ngan bilangan kapasiti penonton. Tapi kang surau besar ikut penonton kalah masjid wilayah plak. Huhuhu. Ok ler saiz ni, diorg pun kreatip tak semayang semua dlm surau. Ramai yg solat luar dari surau, lapik sokabar & bendera. Ada yg bawak sejadah. Mungkin da biasa tengok bola kat stadium. Tapi pintu masuk surau n tempat wudhuk kecik. Tersumbat nak selisih. Tempat wudhuk pun tak efisien. Kena beratur terhimpit2. Ada yg amik wudhuk kat sinki. Kesimpulannya, surau utk tmpat2 camni bole buat kt kawasan terbuka, tapi access ke tmpat solat & wudhuk perlu efisien.

tempat wudhuk sesak

Semayang kat open jerrr...... dah surau payah sangat nak masuk.
Sebelum start tu aku tengok tempat duduk stadium, memang penuh. Sampai ke atas hujung sana pun penuh. Fuuhhhhh. Gilerrrr. 80K org. Kena bom sesia jer 80K rakyat mesia. Huhuhu




Bla bla bla. Bola pun nak start. Ada screen besar depan aku. Mmg lagi best tgk screen tu dr tengok live. 1. Yg live kecik, screen plak besar dan nampak jelas. 2. Live angle sejenis jer, kat screen angle pelbagai. 3. Live byk halangan ngan penonton lain dok depan aku, tiang gol, fotografer. Hmmmmm... kalu gini gayanyer baik aku tgk tv kat umah. Yg paling tak best, walaupun ada screen tapi diorg tak tunjuk replay. Lepas jadi apa2 aku terpinga2 knaper? apa jadi? takkan tak leh nak kelip mata 90 minit nk konsentret. Psal kalu terlepas detik, taktau apa jadi.








Gambar kelaut.... almaklum kamera chap ayam dan skil chap unta.... huhuhuhu

Abis 1st half takder gol. Aku da bosan masa tu. Da ler tak bole appreciate game kt tmpt duduk aku tu, gol pun tak timbul2. Takper ler tunggu 2nd half. Mesti ada gol awal. Tunggunyer tunggu, hmmmmmm takder gak gol. Aku pun decide utk blah awal. Dalam 15minit start 2nd half tu. Ok gak, kang balik bila da abis, mau bersesak kat LRT nnti.
standard rakyat mesia, lepas event apa2 pun bole jadi tong sampah. dalam kes ni kerusi dah bertukar jadi tong sampah. huhuhuh

Walaupun gitu, yg tunggu nak balik ngan LRT sekali ngan aku ramai gak. Huhuhu. Diorang pun bosan cam aku gak ker?

Apa2 pun std mesia masih jauh nak saingi pasukan internasional level. Walaupun kalah 1 gol kontroversi plak tu, perlawanan ngan s'pore kelayakan piala dunia pun masih buat kesilapan kurang bijak terutama barisan pertahanan. bagi gol mudah kpd s'pore. kamon mesia.... bangkit & baiki kesilapan!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...