26 Ogos 2011

Jalan TAR nak dekat rayer nih…






Petang semalam lepas opis pegi jln TAR niat nak carik baju melayu yg siap. Konon nak matchkan dgn baju kurung raya dora yg baru siap. Sibaik opis dedekat Jalan TAR. Kalu dak, jangan harap lerrr.....

Ramai betul orang. Nak jalan pun susah kena selinap selinup (ada ker perkataan itu?). Tapi entah naper aku takder selera nak membeli apa2. Last2 aku balik tangan kosong.

Tapiiii … singgah kat kedai tudung. Dora shopping tudung chakap ko. Alhamdulillah. Ada tanda positif. Pening gak aku tengok ghupanyer byk jenis tudung ada. Tudung siti ler, siria ler, batu ler, cotton ler, denim ler, awning ler memacam lagi ler yg mamat salesman tu sebut. Tak sangka plak aku dunia tudung ni agak komplikated. Errr…betul salesman tu seorang mamat. Normal plak tu, takder tanda2 kelembutan. Yg lagi aku blur, ghupanyer nak pkai tudung ni bermacam2 cara ikut jenis. Ada yang kena sarung ajer. Ada yang kena pkai anak tudung dulu. Ada yang belit2. Ada yang main letak gitu jer.

Takpa. Apa2 pun aku tetap sapot hasrat dora untuk berhijrah. Yang penting ikhlas dan jaga pekerti. Imej muslimah, pembawakan pun insyaallah perlu seiring.

Oh yaaa..... beli baju melayu utk Nabil sepasang. Aku plak? bila balik tengok dah ada baju melayu dengan warna sedondon dengan baju raya Dora. Jadi sep duit aku, pkai baju melayu recycle jerrr..... ahakssss.....

posted from Bloggeroid

4 ulasan:

  1. Hi Atai ,

    I would like to wish you n your family a prosper & peacefull "Hari Raya" this year & drive safely and the same time be alert on the road during balik kampung.

    Cheers :)

    Kin.

    BalasPadam
  2. Thanks kin for the wishes. Really appriciate it.

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...