23 Februari 2011

Ah Meng's Cefiro A31

Semenarnya ni stock gambar lama....tahun lepas lagi da upload gambar ni, tapi tak terpost. Post gak ler.... saja kasi banyak sikit post.... huhuhu

Ni keta milik AhMeng. Orang lama dalam NISMOCLUB tapi sekang ni jengjarang dia join aktiviti NISMOCLUB. Aku takda background sangat psal keta ni. Yang pasti ni Nissan Cefiro A31, engine tak pasti plak, kemungkinan RB20DET atau RB25DET....errr..... ker RB26DETT.... entah.... ahaksss..... statement yang takder makna. Yang pasti aku minat gak kat custom bodikit keta ni terutama bahagian belakang & extended flare arches.

Depan. Kalu kat bawah tu ada splitter, best gak.


Sisi. Hmmm..... rim standard Skyline R32 16". Kalu kasi tarok rim besar bibir lebar stepped lips polished.... lagi meleleh.....huhuhuh


Bumper belakang yang chun.....

Semenarnya design bumper belakang Ahmeng sebelum ni lain sikit. Gambar bawah yang aku amik lagi lama lagi dari gambar kat atas. Depan tak da beza. Cuma sport rim, side skirt & bumper belakang jer yang beza.

Depan dedulu.



Sisi dedulu.


Belakang dedulu.


Perubahan yang positif untuk bumper belakang. Dah lama gak tak jumpa Ahmeng, Jadi aku tak tau sama ada keta ni masih lagi ghupa macam ni, atau dah berubah ghupa. Kalu berubah sekali pun, aku rasa Ahmeng ada taste yang tak merisaukan bahawa keta ni akan tetap chun. Keep it up Ahmeng!!

2 ulasan:

  1. Hi Atai ,

    Nice built up for this Nissan Cefiro.

    It gives that muscular & powerfull looks.

    "Just Stunning".

    TFS.

    Kin.

    BalasPadam
  2. credit to the owner... Mr Ah Meng!!

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...