07 Disember 2010

KLIMS'10


Aku pergi KLIMS 4 Nov 2010 yang lalu. Teman anak buah. Hajatnya nak repeat lagi sekali lain kali.... ye ler.... KLIMS kan? Mesti best & tak puas datang sekali. Sampai PWTC dalam pkul 5.30pm gitu. Cari parking kat bawah tu agak mencabar gak. Lebih kurang 5.45pm kitorang masuk pameran tu. Tiket weekend RM20 sorang. Mahal gak. Kalu weekday RM15... student pakai uniform atau ada student card RM5... haaaa.... ni baru murah....!! Kang ada plak orang tua bangka pakai uniform skolah tuk dapat tiket RM5 tu..... ahaksss......



RAMAI giler orang.......

Memang expectation aku tinggi... psal KLIMS ni dah lama takder...... kalu nak ikutkan 2 tahun sekali.

Memula masuk, sampai booth PERODUA. Best gak psal ada concept car Perodua Bezza.... pastu ada Perodua Alza yang modified.... smart gak. Promo girl kat Alza tu pun cute. Yang best lagi ada designer2 Perodua tunjuk camna diorang buat design kereta pkai touch screen komputer ... tak tau plak aku apa diorang panggil, tapi nampak software dier macam photoshop jer......Diorang buat sketch kereta, pastu warnakan. Selain tu ada sorang lagi tu lukis manual pastu kalerkan pkai marker. Pun smart gak. Dedulu pernah gak belajar teknik marker ni tapi dah tak der bakat mmg huduh ler jadinya drawing tu.... huhuhu

Errr.... pastu booth apa yerk? lupa plak. Takper... aku cerita booth yang tinggalkan kenangan terindah jer ler.....

Booth PROTON, best gak. Banyak concept car. 5 pahlawan, Tuah, Jebat, Kasturi, Lekir & Lekiu tu boleh dibanggakan ler. Cuma Jebat tu semenarnya Lancer EVO10 yang dibuat bodikit lain. Kira smart & brutal gak ler bodikit tu. Cuma aku konpius, bole ker Proton claim Lancer yang dimodified bodikit dipanggil concept car kpd Proton? Proton Kasturi plak facelift kapada Proton Saga BLM. Yang best lagi ada Proton Satria NEO R3 Concept. Wau.... turbo tu.....mmg ganas..... takut plak aku. Kalu ada on the road nanti, tamau ler aku kekacau... kang kena makan asap jer.... huhuhuhu. Oh yer.... yang best lagi kat booth Proton ni, diorang bagi pengunjung rasa sendiri lukis atas touch screen moniter,.Pastu boleh plak wat concept car sendiri ikut template2 yang dah siap ada dlm komputer tu & boleh print out wat kenangan.

Booth Nissan macam siri2 KLIMS sebelum ni agak membosankan..... Kereta jer ler yang dipamerkan. Mungkin yang best psal orang bole pegang, usap, raba, masuk (uikss.... apsal rasa macam lucah jer ni....?) & amik gambar kereta2 Nissan yang dipamerkan tu. Tu jer ler, takda bahagian interaktif utk pengunjung, takder sourvenirs atau aksesori yang dipamerkan boleh orang beli wat kenangan..... ker aku yang tak perasan? Nissan yang jadi perhatian aku, Nissan Juke psal 1.6 Turbo dan semestinya sexy Nissan 370Z Roadster.

Banyak lagi semenarnya aku nak ulas psal KLIMS kali ni. Tapi masa tak mengizinkan... nak bawak bebudak ni kluar....... lenkali aku sambung lagi.

Kesimpulannya, aku macam tak puas jer ngan KLIMS kali ni.....Tak berbaloi untuk aku repeat...... Tak best kalu nak dibandingkan dengan KLIMS siri2 terdahulu. Yang jelas banyak brand2 besar kereta tak join KLIMS kali ni.... antara yang aku perasan takder booth:

Volvo
BMW
Citroen
Fiat
Alfa Romeo
VW
Subaru
Mercedes Benz
Ford
Mazda
Audi

Kalu nak ikutkan banyak lagi kalu nak senaraikan. Tapi senarai kat atas ni aku rasa tak patutnya ditinggalkan dalam KLIMS'10......

Pastu yang tak best lagi, aku terima free give 1 beg jer... itu pun tak penuh, lenggang lenggang kangkung, kangkung di tepi paya. Kalu dulu tak cukup tangan nak bawak, rasa nak sewa troli jer.

Booth aksesori atau performance part pun kurengzzzz....... yang dipamerkan tu aksesori standard..... entah ler.... tak terliur nak belek.

Entah ler.... banyak ruang pameran macam dibazirkan ajer ngan mender yang takder kaitan. ada plak orang jual baju super hero bukak booth?? ada booth jual mainan transformer??....... apa kena mengena bai ngan motorshow?? wat penat jer aku round kat booth2 tu.......

Sibaik ader aweks2 yg menyerikan suasana...... walaupun ada gak yang muka masam mencuka...... bole lerr......

Gambar bebanyak nanti aku uplaod lah......

4 ulasan:

  1. http://paultan.org/2010/12/03/proton-satria-neo-r3-concept-at-klims-200-hp-250-nm/#more-47519

    BalasPadam
  2. 200hp..... wuuu... ngeri...ngeri.... mesti laju ni, bodi ringan....... :p

    BalasPadam
  3. 1.6 at 200hp...mmg best la..
    tp harga la kena tgk best ke tak best....

    BalasPadam
  4. harga mesti lebih kurang yang version lotus racing tu......

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...