13 Januari 2011

Volk Racing TE37V... aku minat lerrr......

Kalau sebut TE37 kat mat-mat keta, aku berani bet potong kuku mesti diorang tahu. Sport rim evergreen ni memang famous, sampai bukan saja yg original made in japan, malah banyak yang imitation made in taiwan pun laku macam goreng pisang... ops... salah tatabahasa... macam pisang goreng.

TE37.... huduhnyerr.....ngan sticker serabut pale...... huhuhuh

Aku tak tau ler kat mana istimewanyer rim TE37 ni selain dari segi keringanannya. Bagi aku dari segi estetiknyer ghupa dier terlalu simple dan tak bermakna. 6 spoke bodo gitu jer.... Kalu ada orang bagi free kat aku pun, aku tamau pkai, aku jual jer balik... huhuhu. Tapi pelik tu ramai yang minat. Mungkin aku nyer taste kot yang low.

Volk Racing TE37V...wow... sexy!!

Tapi bebaru ni terserempak dengan website Rays, memperkenalkan aku dengan Volk Racing TE37V.... special version ditujukan khas untuk peminat keta2 vintage JDM. Mungkin V tu stand for Vintage. Sekali tengok terus aku jatuh chinta buat kali pertama ngan TE37......yang ada V ler. Aku jadi giler bayang terkenangkan bibir stepped lips yang sesangat seksi dan menggiurkan, rasa cam nak comolot jerrr.....ahaksss......

Aku prefer Gunmetallic pada Fairlady Z ni berbanding Bronze kat atas tu.


Gambar yang kat AE86 ni lagi clear... fuuhhh...... tak tahan.....

Apa yang buat aku teruja sangat nih? Aku memang minat rims dengan bibir tebal ni. Mau plak bibir bertangga. Fuuhhhh...... lagi stim kalu bibir nyer tu chrome/polished. Tulis ni ajer dah buat peluh jantan aku meleleh... ahaksss..... Pastu ngan spoke simple TE37 ni, buatkan design rim TE37V ni memang takkan bosan ditelan masa.... selamanya akan evergreen. Itu kot yang buat aku teruja.. yah.. yah.. yah..... (nampak tak teruja tuuu...). Pastu construction dier Forged 1 piece, mesti lagi ringan berbanding rims2 stepped lips lain yang selalunya 2 piece atau 3 piece.

Tapi yang tak best sikit tang saiz yang ada hanya 14", 15" & 16" saja. Kalu ada wat keluar 17" atau 18" kat nyum... nyum.... Bole aku beli.... (huhuhuhu...... yer lar tuh... mahal ni wehhh).

Jom tengok size specs rim nih:
Spec utk rim 14" kat sini.

Spec utk rim 15" kat sini.
Bukak paling lebar 10jj dengan offset paling kedalam -25!!! Wow.....

Spec utk rim 16" kat sini.
Bukak paling lebar 10.5jj dengan offset paling kedalam -32!!! Gilerrrrr laaahhhh...... Bibir tebal tak ingat lerrrr ni......

rajah ni tunjuk camna offset dan lebar rim mempengaruhi ketebalan bibir atau dalam bahasa saintifiknyer rim depth. Bagi aku, lagi dalam rim depth, rim tu lagi sexy!!


Close up sikit kat bibir dier

Camna ni...?? Teruja tapi tak bole nak beli.......


6 ulasan:

  1. wah..menariknyer...org pn dh tertelan-telan air liur nih...(elak termeleleh...)

    saiz 15x7jj ade lak tuh...harga rm2k...aahhh mahalnyer... kena tunggu lenso tiru design nih la...hehe...

    BalasPadam
  2. errr..... betul ker harga RM2K tu? kalu tak silap harga yang publish kat website branded rims ni untuk 1 unit. bukan 1 set. kalu 1 set kali 4, tak ker sejuta tuh...!!! ahakssss.......

    BalasPadam
  3. seunit ker?? adui...~~~ mmg kena tunggu lenso tiru nih...

    lenso TE38:
    http://www.google.com.my/images?q=lenso+te38&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=en&tab=wi&biw=1024&bih=677

    BalasPadam
  4. alaa..... tokey restoren... taklama lagi bole ler beli orinyer......
    errr.... TE38 lenso ni kureng lerr..... huhuhuhu

    BalasPadam
  5. terkini...TE37V ni dah ada 17" lerrr.....

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...