21 Januari 2011

1Jan2011_Birthday Pool Splash Party - PART III

Sambungan dari sini.

HIASAN
Biasa ler party untuk bebudak kalu takde belon memang taksah. Tapi masalahnya lokasi kat kolam tu, mana der tempat nak gantung belon. Pastu aku dapat idea dari internet..... Belon tu taruk air sikit, pastu baru tiup. Bebanyak, wewarna bagai, campak kat kolam tu. Baru ler meriah kolam tu. Air tu fungsinyer untuk bagi berat elak belon2 tu melayang kena tiup angin.


Pastu aku pikir, takkan belon jer.... mesti tambah something yang bebudak ni bole leka main & berebut. Jadi pepagi sebelum party tu aku shoot ke TRU KLCC, tetengok apa yang berpatutan & sesuai taruk dalam kolam tu. Akhirnya aku beli 2 biji bola inflatable dan sekor ikan paus... eh ikan dolphin... eh tak tau plak aku ikan apa, tapi yang pastinyer bukan ikan kembung, inflatable gak. Besar betul ikan tu, nak dekat sama besar ngan aku... huhuhuh. Paling jenuh nak tiup ikan tu.... separuh nyawa ku pergi macam lagu anang.... huhuhuhu (walhal, bukan aku yang tiup pong...)


Masa party berlangsung, memang tak lama bebelon tu... bebudak ni serang abis diletup2kan..... lantak korang lerr..... huhuhuhuh. Yang bola tu pun memang dimain2kan. Dan ikan besar tu memang jadi tonggangan bukan saja budak kecik, budak besar pun berebut gak. Yang paling kelakar, masa hujan turun lebat, diorang reramai angkat ikan tu, dok bawah ikan tu konon utk berteduh....... mengong betul anak2 buah aku nih.


Ada gak dora beli banner "Happy Birthday".... gantung gitu jer antara arches tepi kolam tu.... ahaksss..... macam tak siap jer hiasan yang nih. Takper ler.....last minit tukar tempat. Memula tu nak buat tempat lelepak dalam bilik sebelah kolam tu. Tapi bila caterer tu datang, dia cadang baik semua buat kat luar. Tul gak tu..... Last2 pindahkan semua hiasan yang dah buat dalam bilik keluar. Bila kat luar hiasan tu nampak ciput plak ..... tambah tak sempat masa nak hias bebetul.... apa yang ada jer ler......



bersambung........

Kalu nak tengok gambar2 lain party ni boleh ke http://muhaifiq.blogspot.com/. Mekasih Haiqal jadi tukang amik gambar sepanjang event tu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...