17 Januari 2012

Nissan Presage Titan-ed

Tak lama lepas servis suspension sentra, aku antar plak presage aku utk dititankan. Bukan sesaja suka.... tapi psal ride presage ni dah agak teruk goyang N gegarnyer.... Wina selalu mabuk naik kereta ni. Aku pun rasa dah tiba masanya utk absorber baru. Sebelum antar dah wat appointment.... ceghita serba sedikit apa yang nak dibuat & bincang harga.....lepas setuju semua, jadi setkan ler tarikh. aku pilih tarikh hari pertama sesi sekolah dibuka. Psal kebetulan mmg aku ada amik cuti utk antar nabil & wina ke sekolah.

untuk tujuan antar amik bebudak tu ke sekolah, dengan bermurah hati workshop bagi aku pinjam kereta diorang. jadi aku hantar presage tu, pastu amik keta diorang tinggalkan presage tu kat situ. pegi uruskan antar & amik bebudak tu dari sekolah.

Awal pagi lagi dah sampai..... (eh... sibuk plak mamat ni enteprem dalam gambar nih.....)


Diorang dah mulakan.....

.... belakang

Absorber depan asal


lepas settle, aku pun datang balik kat workshop... tapi tak siap lagi masa tu... aku pun lepak je ler kat workshop. pastu aku ternampak sorang ni... aku kenal ler mamat nih... Shawn Lee.... budak kecik yang boleh buat Beat Box... wakil Mesia banyak kali tu.... dia datang situ utk adjust set up titan kereta dia..... aku pun borang sakan ler ngan dier.... dari tajuk beat box dier sampai ke tajuk kreta. Kira tak ler rasa lama sangat menunggu layan borak ngan mamat nih..... huhuhuh

Absorber Titan depan

Close up sket kat tapak
Akhirnya lepas lama menunggu, akhirnya siap gak Presage tu.... agak lewat petang. Wina balik sekolah petang tu pun terpaksa mintak tolong kaknor settlekan.

Da siap pasang....

Eh... ada rival plak kat sebelah dierr...... huhuhu



Belakang dah tinggi lerrr.....
Untuk Presage ni aku hanya tukar absorber jer.... Spring pkai spring original balik. Mintak diorang dapatkan feel macam original balik. psal kalu nak beli absorber original presage ni dari jepun mau cecah RM4K gak. cuma konpius sikit, psal diorang buat belakang tinggi sikit dari original... aku tak mintak pun. takper lerr.....kira ok ler tuh. mmg byak beza ngan absorber yang dah out sebelum ni.... huhuhu.... masa memula tu pun kekok gak ngan ride height... tapi sekang dah biasa dah......





3 ulasan:

  1. ok ker belakang tu ditinggikan? setakat pengalaman 8 bulan pakai... paling ramai isi 8 orang, 6 budak sekolah tingkatan 6, aku ngan wife aku mmg tak pernah jejak. Absorber depan RM2K belakang RM1K siap pasang. Amik yg standard.

    BalasPadam
    Balasan
    1. TQ info wakjam
      mana dapat absorber std tu?
      tinggi belakang tu, tak rasa beza sangat pun...

      Padam
    2. Aku tanya Fortune Auto Parts Supply, tmn paramount petaling jaya. sober belakang murah jer sepasang rm930 brg jer... tgk kat mudah 2nd teana punyer rm250 sepasang. kat johor aku tanyer dia mintak rm1400.. pergh giler aper... bayar rm930 + duit lori rm6 sampai kat bengkel member aku. sober depan tu berapa kena ek... kalo tak silap kalo standard kyb japan rm1000 sebiji sepasang rm2000 laaaa ..

      Padam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...