18 November 2011

Fiske Steak House

Sekali lagi posting blog basi.... huhuhuh

Maleh nak bagi info lelebih pasal Fiske Steak House ni... Psal kalu search dalam internet da banyak orang ceghita psal kedai makan ni. Diorang pun siap ada FB. Nak kontek ker nak alamat ker, da senang nak dapat dari internet. Jadi aku direct pada pandangan aku psal kedai makan ni.....

Aku semenarnyer baru 2-3 kali jer datang makan sini. Ada orang belanja, ada yang aku kena belanja... huhuhu. Kedai yang located kat area keramat ni specialty western food... steak, chop, grill etc... memang jenis makanan yang orang cari kalu nak makan sini.

Apa yang best fiske ni?
1. Servis yang terlalu cepat, pantas dan laju. Aku pun heran camna diorang boleh serve makanan yang diorder selamba jer jer cepat. tak sempat boring tunggu. Walaupun order reramai nih... mmg aku tabik.
2. Kepelbagaian makanan dan minuman, terutama westernfood. Bole tahan gak rambang mata nak pilih makan apa. Dari daging, kambing, ikan.... semua ada....
3. Sos pada makanan yang banyak... bak kata orang kampung saya generous.
4. Harga berpatutan... ye ker?... kalu makan sorang dua ok kot... kalu makan reramai, rabak gak sapa yang kena belanja... huhuhuh
5. Presentation makanan menarik dan unik.... kebanyakkan makanan serve dalam square/rectangular plate 
6. Beberapa dishes yang best dan terkonang2 dibueknyer... tapi tak ingat plak aku apa dishe nyerr.... :P

Apa yang kureng plak?
1. Kedai makan westernfood, tapi takder jual burger?
2. Rasa makanan/main dishes bole tahan... tapi cepat rasa kenyang dan mual... kengkadang payah nak abiskan. ke pasal portion dier besar?
3. errr..... apa lagi yerk? harga.... eh da komen kat atas tu.

Selain westernfood, kedai ni gak ada nasi set ikan asam pedas.

Gambar2 bawah ni aku amik masa reramai adik beradik gi serbu lepas penat panjat bukit saga siang tu. Psal mender ni da lama, jadi aku pun da tak ingat apa nama makanan2 yang ada dalam gambar..... huhuhuh... tengok sendiri & agak2 sendiri la yerk....







Nasi yg sepatutnya ngan lauk ikan asam pedas




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...