28 September 2011

Mee Rebus Tulang ZZ Johor

Awal bulan baru ni aku ke Johor atas urusan kerja. Pergi balik hari. Tengahari da settle kerja.... flight plak malam. Hmmmm..... apa ler nak buat..... Aku pun teringat orang dok sebut2 psal Mee Rebus Tulang kat sebelah JKR Johor. Minta drebar bawak situ.

Sampai kat restoran tu aku call Azmi, member 1 opis masa memula aku masuk kerja dulu. Sekang Azmi jaga negeri Johor. Ajak Azmi join aku sekali pekena Mee Rebus Tulang!!

Restoran ZZ ni dalam kawasan tanah yang agak luas. Terdiri dari bangunan2 kecil atau layak dipanggil pondok2. Konsep dia macam makan dalam hutan ler lebih kurang gitu. Tempat makan dibuat kat pondok2 kecik dibuat dari kayu bakau beratapkan daun. Ada pilihan samada nak makan duduk atas bangku atau makan duduk bersila. Pokok2 cecelah pondok2 tu.

Signboard Restoran ZZ

Tempat makan dalam pondok, duduk bersila

Ada gak tempat duduk berbangku.... bawah pondok gak....

Kat Restoran ZZ ni setahu aku bukan ada Mee Rebus Tulang ni ajer..... banyak masakan dan makanan lain yang ada. Tapi psal dah Mee Rebus Tulang membawak aku ke sini, maka aku kena cubalah.

Haaaa.... inilah hidangan istimewa yang femes tu.... Mee Rebus Tulang!!
Ada 3 batang tulang dalam pinggan... masih ada sesikit isi daging kat tulang tu.... daging lembut. Pastu siap bagi straw. Haaaa...... gunanya untuk sedut "isi" dalam tulang tu.... part paling best!!... memang layan Mee Rebus Tulang ni. Kalu aku ke Johor lagi, aku akan repeat lagi tempat nih...... aku pun rekemenlah untuk sesapa yg suka layan tulang.....!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...