26 September 2011

Federal House Langkawi

Sambungan dari sini.

November 2010 lepas baru jer bercuti sakan kat langkawi ngan family. Kenangan masih hangat. Tak sampai setahun, aku pegi skali lagi. Tapi kali ni dgn bbudak opis plak. Kononnya utk family day. Tapi tak semua staff yang datang. Mungkin diorg ada hal dan halangan memasing.

Yang datang tu bawak family jenjalan. Aku plak pegi sorang jer. Sep gak ler budget datang sorang nih. Da ler baru lepas raya. Poket memang tengah kering, tinggal saki baki jer. Siap bawak duit raya belen2 tak abih utk belanja. Huhuhu. Ada ler sorang lagi bapak budak tapi datang bujang gak.

Majoriti diorang ke langkawi naik Air Asia. Cuma tarikh n waktu flight tak sama. Psal nk dapatkan harga offer tambang paling murah.Cuma dah tentukan 18Sept petang sampai 20 Sept petang, semua kena ada kt langkawi. Flight tu tempah awal seingat dlm 2-3 bulan sebelum tarikh.

Kitorang tido kat Federal Villa, rumah rehat kerajaan kat Pantai Tengah. Sama gak ngan tiket flight, rumah rehat ni pun kena tempah awal dan kena bayar penuh masa tempah. Psal nk budget aritu aku tmpah bilik biasa, tak lepas. Aku try plak apply suite executive, dapat. Masa tu da konpius, aku ni nk datang sorang, tapi dapat bilik suite executive. Belasah jer ler. Rate seratus lebih skit utk satu malam.

Diringkaskan ceghita, lpas check in masuk bilik, mender pertama aku pikir "besar giler". Bole kot kalu aku nak declare, bilik penginapan paling besar pernah aku dok sengsorang.… errr…seingat aku laaa.

Masuk pintu, ada mcm foyer sikit, pastu ruang tamu lengkap dengan set kerusi n tv. Yang kureng sikit, set kerusi tu design 'keras', ada kusyen lapik bawah jer. Tempat sandar besi. Jadi tak selesa nak baring2 kat set kerusi ni. Bersekali dengan ruang tamu ada ruang makan siap dengan set kerusi dan meja makan. Pantry plak siap dengan sinki dan kabinet yg besar entah apa nak isi macam nak duk sepuluh tahun. Mini bar ada cerek, gelas2 & mini fridge yang kosong. Kat sebelah ruang makan gak ada toilet.


Pintu masuk


Ruang Tamu

Pantri, Mini Bar & Dining Table Set

Bilik plak ada 2. Bilik kecik ada 2 katil bujang. Dalam bilik, selain wardrobe ada tv, lcd lagi.Attached dengan bilik air siap bathtub lagi. Kelengkapan dalam semua lebih dari cukup. Sabun, shampoo, cottonbud, towel2 etc.


Bilik Ke-2



Attached Toilet utk bilik ke-2


Master bedroom plak memang luas, saujana mata memandang. Katil king size. Siap ada closet area ngan dressing mirror. Dari segi saiz bole make up pelakon satu crita drama swasta. Selain tv lcd, ada player dvd, ada mini fridge yang kosong, pastu ada ubat nyamuk elektrik. Bilik ni bole keluar ke bhgn balcony/yard yang mengadap terus ke pantai. Bilik air sah ler ada bathtub ngan semua kelengkapan termasuk hair dryer. Tapi yang tak berapa bestnyer, shower tu tak power. Air lemah.

Master Bedroom

Dressing Mirror sebelah Toilet

Dressing Mirror, Wardrobe & Pintu masuk ke Master Bedroom

Attached Toilet Master Bedroom
Aircond, kipas n lampu tu std lerr kan. Plaster ceiling. Ada bahagian siap split level pastu conceal lighting.


Semua ni aku guna n tido sengsorang utk 2 mlm. Takut tak…? eeeeeiiiiii… ngeri siut.....

posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...