01 September 2011

Happy Birthday Dora (Posting Tertunda)

Alahaiiii…lambatnya bole update entry ni. 19 Julai lepas, birthday isteri kesayangan aku, Dora. Apa punya suami lerrrr… heppp tapi aku ingat jugak yerk birthday tu, cuma update blog jer yg lambat.

Macam tahun lpas, Nabil & Wina excited nak celebrate birthday ni. Wina terutamanya bersungguh suruh aku beli kek dan buat surprise utk mimi dia. Dora plak mcm tau2 jer mesti ada something. Jadi aku tak bersungguh sgt untuk surprisekan dora, tapi dalam masa yang sama layankan ajer keterujaan Nabil & Wina.

 


Kebetulan Dora kluar. Jadi chantek sangat ler time yg ada buat persediaan 'surprise' celebration. Wina volunteer utk hias bungkusan hadiah yg aku beli siang tu kat Sogo. Hias ler Wina. Pastu dia buat kad DIY utk Dora. Bole dia terlupa tulis nama Nabil. Ahakssss. Layankan ajer.

Abis tu apa keje Nabil? Aku dapat idea, memandangkan Nabil blajar piano, aku suruh dia main lagu happy birthday bila Dora balik masuk ghumah kang. Dia kata kalu ada note dia bole mainkan. Aku pun search internet, jumpa video ni.
Suruh dia ikut. Tercengang dia. Huhuhu… gilo apo nk suruh ikut. Ni dah level petala langit & bumi. Pastu aku jumpa note dlm internet yg basic n simple utk Nabil main. Dia pun prektis ler tengok melalui tab aku.


Nylea plak apa kerja? Dia pun buat2 sibuk. Macam biasa, tunjuk sana tunjuk sini sambil hmmmm… hmmmmmm…hmmmmmm…. Ahaksssss. Kiut jer anak baba nih! (Sapa lagi nak puji anak kalu tak baba sendirik?)

Masa Dora nak sampai. Mestiler tutup lampu, kalu dak tak feel ler surprise tu. Lama gak bergelap, persis ghumah kena potong api tak bayar bil letrik. Bukak pintu jer, Nabil pun main lagu happy birthday kat piano. Dora yg da tau ada surprise tu pun masih lagi torkojut dengan lagu birthday yang berkumandang (amboi…ayat, kumandang koo). Cayork Nabil. Masa Nabil dok main tu, Tab aku tetiba sleep plak, terus tergendala kejap siaran. On kan balik, sambunggg...... Sesambil tu kitorang pun mensumbangkan lagu happy birthday secara berkoir.

Sementara tunggu Mimi nak sampai
Da tua ghupanyer bini aku ni. Huhuhu. Tua2 pun masih istimewa. umpama kelapa, semakin tua semakin banyak santannyer! huhuhuh..... gurau jerk. Moga Allah panjangkan umur, murahkan rezeki dan kita kekal bahagia hingga akhir hayat. luv u Dora.

posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...