18 November 2010

Peja's Drag Machine by KSR Speed

Dah lama tak singgah KSR Speed kat Shah Alam. Psal enjin Sentra N16 aku yang diorang buat takda masalah besar. Mender kekecik bole settlekan ajer kat KL. Aku risau menganggu plak diorang yang selalunya sibuk ngan penyertaan dalam event drag race yang tak putus2 kat area Klang Valley ni. Sejak kebelakangan ni diorang dah dapat reputasi, dihormati dan digeruni pihak lawan kalu beraksi dalam memana acara drag. Contohnya 20 November 2010 ni final event SDB kat SIC diorang masuk untuk pastikan kutip point dan jadi champion season ni dalam kategori F (On The Road Non-Vtec)

Selalu kalu aku pergi KSR untuk upgrade atau major work .... masalahnya sekang ni kuasa pada Sentra N16 tu aku rasa lebih dari cukup untuk aku ulang alik pegi keje. Walhal takda budget..... ahaksss..... Mungkin psal tu ler aku dah lama tak singgah sana.

11 November 2010 yang lepas dapat SMS dari Angah KSR jemput join BBQ kambing yg diorang buat. Aku pun chargass ke sana. Memang pergi tu psal excited kat kambing BBQ peraman resepi rahsia Angah..... Tapi bila sampai kat sana, mender lain plak yang buat aku excited. Drag Machine Nissan Pulsar GTiR Projek Peja!! Tenang jer keta tu tengah bertapa dalam workshop KSR tu.


Projek Peja tengah dibangunkan KSR sebagai drag machine yang terhebat pernah dihasilkan oleh diorang. Hasil kerja KSR pada N16 Peja dengan SR20DET GTiR yang di VVLkan dah menambat hati Peja untuk melabur untuk buat drag machine ni yang ditarget untuk menggegarkan Sepang dalam kategori A (Open). Nak ikut plan asal keta ni akan debut 2010. Tapi Kali ni KSR buat penuh hati2, tamau terburu2 dan nak pastikan semuanya perfect. Peja pun tak kesah. Semua pengalaman dan "ujikaji" kat semua drag2 machine KSR sebelum ni dicurahkan kat Projek Peja ni. Banyak gak yang diceritakan kat aku psal specs Projek Peja. Aku tak ingat sangat dan banyak nyer sebenarnya tak brapa paham... ahaksss...... Antara yg diberitahu, injector 8 unit, 4 unit 1200cc kat atas & 4 unit 1600cc kat bawah feed metana kat custom intake manifold. Psal pakai metana, jadi turbo HKS T51R dijangkakan tak perlu pakai intercooler. Selain metana, bahan api NOS jgak mungkin akan membantu pembakaran..... banyak lagi mender yang pelik2 tak pernah aku tau akan dibuat pada Projek Peja ni.......


Tak sabar nak nantikan kemunculan pertama Projek Peja atas drag strip!! Common KSR.... make me as Nissan fan proud!! ahaksss......


Nantikan gambar2 detail dalam entry akan datang......

errr...... apa citer psal kambing BBQ tadi haaa.....?? lupa plak...... huhuhuhu

3 ulasan:

  1. Hi Atai ,

    When comes to upgrading & performance.I know who to ask next time.

    Any idea to upgrade my Toyota Altis 136bhp & 171 N/m of torque to further with lowest price ?

    Thks ,

    Kin.

    BalasPadam
  2. not to disappoint you.... i'm not the one who do the stuff.....I just post the pics in this blog. further more i know nuts about toyota.... sorry kin, u got a wrong person......ahaksss.....

    BalasPadam
  3. lupa plak nak update. 20/11/2010 yang lalu KSR berjaya menang dalam kategori F (Non-Vtec OTR) dalam Sepang Drag Battle dan menjadi overall champion!! tahniah!!

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...