16 September 2014

Welly NEX :: Nissan GT-R R35

Aritu gi jenjalan KL Festival... singgah kat Parkson. Selalu kat bahagian toys takda mender yang menarik. Tapi aritu tah camna, jumpa 3 ketul Nissan yang menarik.... 2 ketul GT-R dan 1 ketul Silvia S15. Pastu ada sale plak tu 20% diskaun. Apa lagi... angkut jer lah. Lagi pun bukan senang nak jumpa Silvia S15 on shelve sekang.

GT-R R35 NEX, S15 Maxi-Tuner
posting kali ni GT-R jer... S15 posting lenkali
Yang agak pelik Welly NEX ni, kat kotak ada bagitau scale model.... tapi brapa scale nyer tak bgtau. hmmm.... kalu tengok dari segi saiz aku agak2 dalam 1:36 kot. NEX ni jugak bole bukak pintu dan pull back go.

Masa jumpa ni, ada 2 warna, kelabu dan merah. Aku angkat dedua. Kita tengok aku unbox dedua. memula yang warna merah dulu. Bagi aku yang warna merah ni macam kureng plak. mungkin psal warna solid red bukan metallic. Pastu ada beberapa defect. Silap aku gak terpilih yang berdefect.



bukak pintu



Kat sini nampak defect nyer, gap besar antara diecast body dengan plastic base bawah
Defect kedua, plastik lampu belakang terkeluar dari body



Yang kelabu plak. Aku suka yang kelabu ni. Pasal nampak solid, pastu finishing metallic. Kemas plak berbanding yang merah.





yang kelabu ni best sikit nampak metallic body finishing



Dashboard

Defect yang merah 1 lagi dikesan... sport rim yang tak kemas
Bagi aku oklah Welly NEX ni. Walaupun yang merah ni ada defect, tapi metal diecast body nyer kemas jugak berbanding MAISTO. Lagi pun dengan harga RM24.90 sebelum diskaun, kira berbaloi jugak lah.

1 ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...