15 April 2014

Pullman Kuching

Lama dah tak gi outstation Kuching. Kali ni aku pegi gak ler... Psal takda alasan takleh pegi. Huhuhu.

Tapi dalam terniat nk pegi tu, rasa malas plak nak arrangekan tiket n book hotel. Tiket pun arrange last minit. Sibaik dapat gak. Yg hotel tak sempat gak nk book. Last2 pikir gamble jer lah sampai sana nanti. Check in jer memana hotel yg ada, bukannya tak banyak hotel kat Kuching tu.



Ada bos dari projek team tu dok Pullman. Dia rekemenlah Pullman kat aku gak. Senang transport nak gi meeting sekali nanti. Orang pejabat tapak pun kata mender yg sama. Jadi aku pun try ler ker Pullman. Mula masuk lobi lif Pullman tu... 1st impression, Wow... Luas dan tingginya lobby hotel ni.



Bila tanya kat receptionist, katanya bilik yg rate aku layak hanya ada 2 single bed. Err... Ok jer bg aku... Apa masalahnya plak? Ahakss... Jadi aku pun check in kat Pullman tu. Mintak non-smoking floor. Dia bagi tingkat 17.

Lobi lif tingkat atas ada "picture window" lerr...

Bila masuk bilik, 1st impression, luasnya toilet panjangnyer laluan ke dalam, banyaknyer kemudahan. Interior decoration bagi aku ok ler. Tapi tak sampai ketahap gempak. Perabut pakai laminated, dan ada bahagian2 Laminate tu yg dah tertanggal. Tak obvious sangat... Tapi aku nampak. Itu memang kelemahan pkai perabut laminated ni. Agak spoil sikit utk hotel yg nama yang gempak.




Camna pun diorang cover balik spoiler tu kat kemudahan2 yg disediakan. Bole kata macam terlebih kemudahan dari hotel2 lain. Contoh mender yg luar biasa sikit: dumbell, exercise mat, robe 2 jenis, kain batik sarawak, torch light, weighting scale, wifi internet free, hair dryer, ironing board dan ada beberapa mender lagi yg aku pun tak pasti amender.


Bantal memang terbaik. Letak kepala tenggelam. Setiap katil single tu plak dapat 2 bantal dan 1 kusyen. Memang selesa tido malam tu.



kemudahan buat air dan chiller

slipper tersorok bawah drawer luggage rack
Aku check in agak lewat gak... Nk dekat pukul 10pm. Mandi dulu. Ada 2 pilihan... Nk shower atau tub. Bajet mandi shower mesti best psal shower rose dia besar lain macam. Lagi pun nak cepat turun cari makan apa patut. Tapi tak seperti yg diharapkan. Rasanya water preasure tak cukup kot. Air tak kuat kuar dr shower rose tu. Lagi pun gelabah gak nak adjust air panas... Tergelegak plak air shower tu.



Weighting scale
Sarang burung pun diorang bagi sekali
Dalam toilet... dalam kotak tu ada cotton bud, set berus gigi, shower cap dan 2 mender lagi yang aku pun tak pasti amender
Robe ada 2... belakang robe tu ada kain batik. Selain tu ada dumbell & ironing board
Pink hair dryer... sesuai sangat. Yang tergantung kat dinding tu torch light
Aku tatau mendalah apa ni? utk connect dengan TV kot...
Internet free.... tapi tak sempat guna pun
Keesokan hari aku bole guling lama2 plak atas katil. Da siap2 ingat nak g bekfes kat bawah. Lalu lobi sekali terserempak ngan diorg da siap2 nk bertolak ker tempat meeting. Adduuuhhh... Tak sempat ler nk merasa bekfes kat Pullman ni.

View dari bilik aku
View dari bilik tengok arah sungai plak
Picture window kat lobi lif disiang hari
Masa meeting pkul 11.30am tak abis lagi meeting. Aku pun call ler Pullman nak mintak late check out. Selalu hotel bole ler extend smpai pkul 2pm. Sekali diorg bg extend smpai 12.30pm jer. Katanya nak pkai bilik tu psal ada yg nak check in. Gelabah plak aku nak balik utk check out. Aku menyelit kluar masa meeting belum abis lagi. Smpai Pullman nek bilik packing2 turun lobi. Ngam2 check out 12.30pm. Tak puas pun lepak hotel ni.

Takpa... Lenkali datang set elok2 kasi puas lepak Pullman Kuching ni.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...