19 Januari 2014

Prinzpark Terengganu

Ada kaitan dengan post kopok lekor ni. Dah lama ni.... jadi aku pun tak berapa ingat apa citer... Apa2 pun share jugak ler... sekurang2nya bole layan gambar.

Atas tuntutan tugas, aku ke Kuala Terengganu untuk 2 malam dan 2 hari. Hotel disediakan oleh penganjur program di Prinzpark Terengganu. Tak pernah dengar lagi nama hotel ni. Hotel baru kot. Kalau hotel baru mesti best. Gitulah expectation aku. Terletak dalam Terengganu Equestrian Resort (TER) kat Kuala Ibai. Dekat dengan masjid terapung putih kat KT tu. TER ni dengarnya tempat YM Sultan Terengganu simpan kuda-kuda baginda. Aku ke hotel ni naik teksi dari Airport Terengganu, dalam lebih kurang 20-30 minit.


Bila masuk bilik... hmmmm..... luas jugak.... itu jer. Semenarnya bole kata terlebih luas dari yang sepatutnya. Hingga nampak macam "kosong" dan takda wow factor plak. Kalau sewa bilik untuk bawak family yang ramai mungkin sesuai. Walaupun macam ada cubaan untuk menggempakkan suasana bilik, tapi macam tak cukup. Walaupun hotel ni baru, tapi gaya dan idea agak biasa. Finishing dan furnishing dipilih dari tona warna bumi (earth tone) dan tiada corak striking. Mungkin psal tu suasana dalam bilik dull saja. Atau mungkin itu yang designer interior hotel ni mau.....




Gambar pokok2 kelapa kat dinding headboard katil tu macam tak kena jer ngan scale bilik




Errr.... Apahal luggage rack tu pegi tutup connecting door tu plak...?
Kalau ada dulang, nampak presentable sikit kot


Mari kita tinjau toilet nyer plak.... Ok laa... not bad. Bole kata typikal toilet hotel dgn facilities yang cukup. Advantage sikit dia punya shower rose yang besar.



Shower rose... besar... puas hati mandi
Toiletries
Bawah sinki ni nampak togel plak ngan bottle trap exposed.... errr.... sengaja ke tak sengaja?

Oh yer.... lupa nak citer.... Aku terperasan sistem magnetic card untuk masuk ke bilik ni special sikit lah. Kalau kita jalan melintasi depan pintu bilik kita, lampu LED kat lockset pintu kita akan berkelip sekejap. Kira macam nak bgtau lah... itu bilik kita... in case kalu kita lupa nomor bilik kita kot. Lepas tag card, lampu LED warna hijau menyala, maknanya pintu dah unlock. Bila kita masuk dan tak tutup pintu rapat, keluar bunyi siren macam bunyi burung. Kira 1st time gak aku experience sistem lock card magnetic yang banyak feature macam ni.

Jom tengok luar dari bilik plak. Keluar dari pintu lif, ada lightwell void dari atas sampai lobi kat bawah. Berfungsi gak untuk bawak cahaya semulajadi ke dalam bangunan. Disamping tu, kat dinding sekitar lightwell ni, diorang letak gambar untuk menyerikan suasana.


Lightwell tengok dari lobi bawah

kat lobi setiap tingkat ada paintings.... errr.... tak ingat plak aku, ori atau printed. camna pun tetap menceriakan suasana
Bawah anjung hotel
Pandangan dari luar, ke arah anjung Prinzpark hotel
Pantai Kuala Ibai berhampiran
Sebelah sini plak ada batu2 penahan ombak
Angin kat sini memang kuat dan terbaik


Hotel Prinzpark ni kalu nak ikutkan takda facilities kepada penginap. Tapi berhadapan bebetul dengan hotel ada macam kompleks sukan. Kat situ ada faclities utk bowling, swimming pool, gym.... selain tu kalu nak main badminon, squash dan ping pong (haip....bukan urut pingpong yerk...) pun ada. Kena bayar, tapi berpatutan.





Kesimpulannya?.... hmmm.... takda kesimpulan sangat lah..... ahaksss.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...