12 Oktober 2013

Stable Steak House Kg Baru Kuala Lumpur

Da lama tak datang makan sini. Masih wujud... Rasanya ada dekat 10 tahun. Ini lah kedai western yang aku n d gang selalu datang masa memula start keje kat KL. Dulu 1 lot jer... Sekang dah tambah lg 1 lot. Maknanya maintain ler tuh. 




Lokasinya kat bwah flet, jalan yang nk menghala ke stesen LRT Kg. Baru. Dulu payah nk parking... Sekang lagi susah... Horror...Hahaha. Kalau sesaja nk dtg mmg rekomen nek LRT jer. 

Hiasan dalaman kedai ni banyak berkisar pada stable dan kuda. Gambar, prop, patung semua berkaitan dengan kuda. Agak unik jugak lah. Dari dulu hiasan dia camni... Da kembang ke lot sebelah pun masih maintain hiasan dengan tema tu. 






Dari segi makanan, bole kata semua tipikal western cuisin kat mesia ni ada. Takda plak menu yang pelik2. Untuk dating dengan Dora semalam, aku order lamb chop... Dora plak chicken chop. Pastu side order mushroom soup. Mushroom soup ni dtg siap dgn 3 roti bun dan saltless butter. Istimewanya roti bun dia sesangat lembut. 





Cara presentation makanan tu pun bebiasa ajer. Dari segi rasa, bagi aku boleh la kata best. Walaupun tak der gimmick... Just plain olskool style, tapi aku bole makan smpai abis. Lamb chop aku dimasak just nice dan juicy. Boleh rasa manis kambing tu. 

Masa dok makan tetiba nampak muka familiar... Ghupanya family ayah lie pun kebetulan datang makan situ gak. 

Aku pun tatau apa yang special sangat tempat ni.... Makanan nyer ker... Hiasan nyer ker... Atau nostalgia tempat ni ker. Cakap psal nostalgia, salah satu sebab kitorg suka dtg makan sini dulu psal ada awek chun jaga kedai ni. Tapi masa aku g smlm takder plak. Kemana yerk awek tu? Huhuhu


* sori gambar pkai henpon jer... suasana dalam kedai plak suram... romentik gitew...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...