14 Oktober 2013

Hj Sharin Low Seafood Restaurant, Danau Kota

Hidangan makanan cina kalau dulu2 payah kita yang muslim nak makan. Psal tak yakin taraf halal makanan tu. Tapi sekang banyak restoren yg berkonsepkan cina muslim. Jadi bole makan tanpa was2 lagi. Memang best kalau kena gaya. 

Salah satu restoren yg berkonsepkan cina muslim ni dan antara yang famous adalah Hj Sharin Low. Kalau tak silap 1st time aku tau psal restoren ni lokasinya kat bukit antarabangsa. Sempatlah 2-3 kali pegi makan situ. Tapi leceh sikitlah nk smpai sana. 


Sejak 2-3 tahun lepas da ada branch kat danau kota... Dekat jer ngan umah. Mmg selalu gak singgah makan. 

Apa yg pasti, portion makanan nya bagi aku dan dora agak besar utk sorang makan. Jadi selalunya aku akan brkongsi dgn dora. Contohnya tengahari semalam. Aku lunch berdua dgn dora kat restoren ni sementara tunggu nabil dan wina abis kelas piano diorang. Kitorang order nasi goreng belacan 1 pinggan. Pastu aku da lama teringin try makan soft shell crab... Jadi arini order dgn masakan goreng telur masin. Itu jer.... Alhamdulillah kenyang dan ckup utk kitorg berdua. 

Nasi Goreng Belacan
Soft Shell Crab Goreng Telur Masin
Untuk makan berdua
Dari segi rasa, nasi goreng belacan tu mmg da ckup sedap. Rasanya 'kaya' dan pedas. Softshell crab goreng telur masin tu plak boleh tahan cuma agak garing. Yg bestnya makan ketam tanpa perlu perisikan dari kulit ketam yg keras. Boleh terus ngap masuk mulut. Tapi yg agak kureng masakan ni, ghupa ketam tu dah takda.... Jadi feel makan ketam tu agak kureng. Lepas 1st time makan soft shell crab ni, aku rasa makan ketam biasa lagi feel lah.... 

Air plak kitorang ada citarasa yang sama... Kedondong asam boi. Cuma psal aku nyer tekak batuk2, jadi aku mintak yg suam. Airnyer rasa ngam2.... Tak pekat sangat dan tak cair sangat. 

Kedondong asam boi sejuk dan suam
Apa2 pun restoren ni mmg akan menjadi salah satu lokasi pilihan utk kitorang makan.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...