01 Ogos 2013

Popia Mee Segera

Kalu tahun lepas aku banyak share resepi (hahaha... Resepi ko... Cas chef ker aper)... Tahun ni tah camna dapat idea nak buat popia goreng mee segera.

Da lama dok main dlm otak... Harini baru sempat nak buat.

Untuk mee segera nya, bukak tempat stok makanan ada maggie n mi sedap... Hmmm... Nak pkai mana 1 yerk? Aku pilih mi sedap lah... Psal nk pastikan masakan aku nanti sedap. Ahakss...

Aku masak mi sedap ikut arahan kat bungkusan...tapi masa rebus tu aku tambah sikit bawang merah n bawang putih. Lepas toskan...gaul dgn semua perencah yg ada dlm bungkusan. Gaul sekali ngan telur dan isi udang sampai bosan.

Pastu bungkuslah guna kulit popia sekreatif yg mungkin. Pastikan bungkusan tu kemas macam aku buat ni haaa.... Baru ler selera orang tengok... Meleleh air liur woo mau plak petang2 bulan posa ni. Jangan plak bungkus macam hantu pocong.


Da siap bungkus... Bole ler gi lelepak kjap... Sementara nk tunggu dedekat waktu berbuka... Barulah digoreng.... Tujuannya nak kasi panas ler masa makan waktu berbuka tu.

Rasanya camna plak? ler... mana aku tau... belum waktu berbuka lagiii.... huhuhu











4 ulasan:

  1. Wah sedapnya... boleh niaga kat param tahun depan... tahun ni nak abis dah... apasal bawang yg ko guna tu sama mcm dlm gambar packaging mee sedap tu...? ke memang bawang tu ada skali dia bagi dalam mi sedap tu... hehe

    BalasPadam
  2. hahaha...nampak macam sedapkan....tapi fail (gagal).... kureng.... tak berapa sedap.... takleh dikomersilkan.... hahaha. kena olah balik ramuan kot....

    bawang tu kebetulan jerr.... mi sedap tu tiru aku....

    BalasPadam
  3. La baru aku nak mintak ko bwk utk sarapan pagi lepas raya ni... cancel la... cuba lagi... hehe

    BalasPadam
  4. semalam goreng yang balance nyer.... ok plak rasanya.... cuma kalu boleh tambah togeh/sayur mungkin bole tambah tekstur filling popia ni....
    silap yg 1st day nyer terlebih telur.... dan goreng terlebih ....jadi mee dlm tu jadi kembang... makan pun takda tekstur....

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...