04 Ogos 2013

Iftar at Muhibbah Seafood Restaurant Sg. Penchala

Bermula ngan wat lawak... Akhirnya dah memang rezeki, member belanja iftar hari ni.

Kat dlm group wassap member lama budak mara, awal minggu aritu, Bush antar gambar orang arab dengan hidangan nasi dgn bekas sebesar lantai...kata bush 'jom buka posa nasi arab'... Pastu aku ngan matwong memancing 'ko nak banjer ker bush? kitorang ok jer'. Pastu saja jer lah pancing suh bush banjer bukak posa kat meridien lah... tapi bush senyap... lama plak tu. Suspen jer. Mungkin tengah fly kot... almaklumlah pilot kapten MAS. 

Sementara bush 'diam' tu macam2 lah kitorang pancing. Da siap puji melambung dengan kemurahan hati bush nak banjer, walhal dia belum pun kata ok. huhuhu. Akhirnya bush reply kata dia boleh blanjer... dgn cadangan lokasi saba cyberjaya. hahaha.... pancingan yg berjaya. Tapi tetiba bush tukar tempat... ke Muhibbah Seafood... restoren dengan masakan chinese style. ahaksss... kitorang ikutkan shj.

Lepas tu cecarilah sesapa yg nk join... kontek sana sini budak mara lain yang masih ada kontek. Akhirnya berjaya dpt 7 orang jer. kira ok lah tu, ad hoc. selain Bush.... aku, Ucup, Matwong, Dubell, Kuchai dan Waksam. 

Konon nak jumpa pkul 6pm...kat restoren... bole borak panjang... psal da lama tak jumpa. Aku sampai dlm 6.35pm... ingatkan da lewat... sekali aku yg 1st sampai... hahaha....mmg std lah... dengan tatau jalanlah... tapi akhirnya semua berjaya sampai sblm maghrib....huhuhu itu yg penting semenarnya. Makanan yang pre-order secara ala cart sblm pukul 1pm pun sampai sesikit right on time sebelum berbuka. Bush bagitau dia prefer ala-cart... psal tu tak jadi kat Saba... psal kat situ ada buffet ajer.

Bila waktu berbuka, aku mcm biasa dengan kurma. pastu aku terus g solat maghrib. Satunya psal da biasa gitu... yg keduanya psal surau dan tmpt solat kecik jer yg disediakan. Jadi aku tamaulah berebut2 nk solat nanti. Orang da laa ramai. Lepas solat barulah aku join diorg melahap. 

Dari segi rasa ok... sedap... dan kena dengan tekak. Seafood pun fresh. Bole bagi 4 bintang. Tataulah kalu faktor diblanja Bush menyedapkan lagi makanan tu. huhuhu. Walaupun chinese style, tapi rasa kecinaan pada makanan tu tak strong sangat. Licin semua lauk kecuali sayur pucuk paku yang aku pun tatau kenapa bush order large utk sayur tu. ahakss...

Dari segi harga aku takder idea camna.... psal Bush settlekan... ahaksss......

Lepas makan ingat nk minum air panas. Tapi kata pelayan tu, takda plak teh tarik kat situ. Pastu kitorg decide utk pegi lepak rasta... tak jauh dr retoren tu tuk pekena teh tarik. Sambil borak... sambil cuci mata. opss... bulan posa ni... tp nk wat camna... dah chun... opss sekali lagi.



masa aku sampai, lengang lagi
Makanan2 yang Bush order.... antaranya lah.....

buttered prawn
ikan sweet sour
ayam lemon
sotong tepung
beef dried chilli

Dubel baru sampai kebetulan plak masa aku nak amik gambar crowd
Kucai, Dabel, Wak Sam, Wong, Bush & Aku.... takda dalam gambar.... Ucup







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...