18 September 2012

Tune Hotel Kuching Sarawak

Outstation kali ni ke kuching dah kali ke3 utk projek yang sama. Rombongan lain ajak dok hilton. Hmmm…. Aku dah bosan dah hilton tu… kalu kali ni aku dok situ lagi, kira kali ke3 ler aku dok situ….dah ler rate dier mahal sikit. hmmm…. cuba hotel lain lah.

So aku decide utk stay kat hotel jiran hotel hilton iaitu hotel pullman….e eh…. Silap… tune hotel!! First time ni nak tido tune hotel… ok gak cuba try test tengok

Dapat warning awal2 kata hotel kena book awal2 psal hotel kat kuching penuh sebab ada event (lpas sampai kuching baru tau event tu Kuching Regatta… lawan kayuh sampan sepanjang water front). Jadi aku pun search ler website tune hotel. Godek2 sikit… pilih itu ini, masuk info credit card…dpt sms bagi nombor kod, pastu masukkan nomor kod dlm website, wallaaaa… da konpem & da bayar pun bilik aku utk hotel tu. Aku print slip confirmation, utk refference masa check in nanti… pastu diorg siap antar email slip tu, just in case kalu nk refer balik. Diorng siap pesan suh bwak kredit kad yg guna utk bayar utk verification masa check in nanti.

Walaupun aku nak tido sorang jer, aku pilih bilik double bed. Mana ler tau memalam nanti ada tetamu datang… opsss…. Ahaksss… rate bilik kosong dlm RM50 lebih jer. Pastu aku pilih cozy package RM30. Cozy package ni dia combine 3 package sekali harung. Package pertama air cond utk 12 jam. Package kedua toiletries & towel… ye ler…. Takkan nk bwak towel dr KL… berat tu bai. Package ke-3 plak TV & Wifi. Uisshhh….. takkan nak dok bilik sunyi sepi… mesti bukak TV…. Ada plak wifi, bole bwak laptop layan tenet. Gedebuk gedebak tolak campur tax, kena dlm RM91 berapa sen tah. Kalu aku dok hilton kena extra tak kurang RM100 lagi. Yahooo….. dengan bangganya aku berjaya menjimatkan duit kerajaan. Dengan langkah penjimatan aku ni diharapkan bole gomen bagi bonus 2 bulan gaji tahun 2013 nanti. Ahaksss……


Masa check in kat hotel, kaunter tu bagi aku access card, remote control TV, 1 beg merah yang isi dlm tu towel & toiletries (sabun & shampoo) & slip username & password utk wifi. Dia siap pesan, masa nak check out nanti kena kena pulangkan balik access card, remote & towel. Yang lain bole wat harta…

Masuk bilik, seperti yang dijangka bilik kecik. Tapi aku tak surprise sangat psal aku pernah dok dalam bilik hotel yang lagi kecik masa kat city express k.kinabalu dulu.

Layan gambar… bole?




display panel siap countdown masa aircond

kecik jer. tapi cukuplah... kalu tak amik aircond, ada kipas.....

ada safety box.....

TV tergantung.... closet takda... tapi ada tempat hanger.. hanger pun ada 3 jer....

toilet yang padat tapi tetap selesa....

shower rose dia besar... mandi pun puas...

kaunter bole buka tutup. good idea for space saving

view dari tingkap bilik. nampak water front belah tepi

katil double.... dapat gak air mineral 2 botol

inilah cozy package yg dapat...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...