26 Ogos 2012

Bro Burger Kuantan

Kuantan.... banyak lagi tak explore.... dah jadi orang kuantan dah 13 tahun, tapi banyak lagi ceruk2 yang tak sempat nak experience. Pasal kalu balik kuantan jer mesti dah ada program lain... tak sempat nak explore. Awek2 kuantan pun chun2 gak.

Balik raya baru ni untuk turn ke-2, banyak gak masa terluang. Jadi amik gak kesempatan kalu ada utk explore mender lain kat kuantan ni. On the way ke Sungai Karang, lalu kawasan Beserah, nampak 1 signboard yang tarik perhatian. "BURGER RUSA"!! kena cuba nih....


25/8/2012, mmg saja keluar malam carik supper... Dora, Nabil & Nia ikut sekali. tempat dituju gerai burger rusa. Gerai mmg simple kampung. brader dah agak berusia yang masak burger tu walaupun nama kedai kedengaran agak keremajaan... "Bro Burger". 



Ghupanya bukan rusa ajer.... memacam jenis burger ada. Burung unta, kambing, arnab, udang, ikan.... daging & ayam tu kira standard ler. Yang diet & bajet...benjo pun ada. Yang aku perasan burger tu semua ready made. tatau mana bro nih dapat supply burger pelik2 nih.


aku order kambing special iaitu kambing bertelur.... errrr....maksud aku burger kambing taruk telur. Nabil plak minta burger rusa cheese. Dora tamau apa2... diet ler konon... huhuhu.... tapi atas sebab nak merasa, aku order burger arnab sekali. nak rasa arnab ni, adakah rasanya sekiut arnab? hahahaha

Dalam burger tu bro ni taruk 2-3 keping timun & salad+lobak merah potong2 halus. Selain sos cili, brader ni gak taruk mayonis & sos black pepper. Wat balik makan kat umah.

Ingat nak try rusa, tapi Nabil dengan tangkasnyer menghabiskan burger rusa tu sengsorang huhuhuh

Akunyer Burger Kambing Bertelur. nampak mcm biasa jerr....
Disebabkan aku tak sempat nak rasa burger rusa tu, jadi aku takleh nak bagi komen. burger kambing tu plak kira ok laaa..... tapi aku pernah makan burger/oblong kambing yang lagi best dari tu. Burger arnab plak.... hmmmm.... tak kena ngan selera lah... Pastu patty burger2 ni semua ready made... jadi rasanya biasa jer.... dah ler tu kecik plak... kesimpulannya tak berapa nak puas.... mungkin kena mintak double ke triple ker... baru boleh puas kot.

kisah burger kat kuantan tak abis lagi tau......


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...