24 Oktober 2011

Mangroove Tour Kilim Geoforest Park Langkawi Part 3

Sambungan dari sini.

Dari gua kelawar, kitorang naik bot semula menyusuri sungai ke hentian yang seterusnya ... sangkar ikan!

Wah bahagianyer semuaaa.....

tengah drag race ngan boat sebelah.....

sangkar ikan ni dibuat kat rumah/pondok terapung

Inilah suasana sangkar ikan. Memacam jenis ikan ada kat sini... semua nya dibela hanya untuk tujuan pelancongan... bukan untuk dimakan....walaupun nampak menggiurkan... sluurrrpppp...... ahaksss....

bermain ngan ikan pari....

sambil bagi makan, bole usap2....

errr.... ikan apa aku pun lupa.... tapi semua nampak kagum jerr...

tourist guide dok pegang belangkas....

bagi chan kalu nak sentuh.....

Nak pegang pun bole....
Antara ikan yang aku ingat ada kat sangkar ikan ni.... jemuduk, belut, kerapu, buntal ...  errr.... apa lagik yerk.... Ada ikan tu plak tak dibela tapi sesajer lepak kat kawasan sangkar ni.... ikan tu kekecik jer, yang uniknyer, ikan ni boleh menyumpit..... kalu dia nampak mender warna putih, dia akan sumpit dengan air, kononnya dia ingatkan makanan ler tu..... jauh gak sumpitan air dia. Sesambil tunjuk ikan2 tu, tourist guide yang memang stand by kat situ akan ceghita ler psal ikan2 tu... kira aducational gak lerr... terutama utk bebudak dan orang tua yang buta ikan.

Pastu sambung naik bot balik......


Destinasi seterusnya... Gua Buaya.....
Takder buaya pun dalam gua ni.....dengar citer ada batu berbentuk buaya... tapi tak perasan plak aku ada batu tu.... Kat gua ni lalu ngan bot jer... pastu patah balik.


..... bersambung lagi kot......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...