08 Oktober 2011

Jai Island Cafe Langkawi

Masa trip ke Langkawi ada satu petang tu, lepak jumpa ngan budak NISMOCLUB Langkawi, Jefri. Borak kat area Dataran Lang, dari lewat petang sampai malam. Borak dok rancak lagi nih... last2 ajak gi minum atau makan. Mintak dia tunjuk ler mana tempat nak makan. Dia bawak gi kedai makan ni nama Jai Island Cafe.

Sempoi jer tengok cafe ni. Interior dier santai, dengan perabut tempat makan dier banyak nyer built in bench style. Decoration dier plak ada sesikit unsur2 bolasepak. Ikut citer Jefri, cafe ni jadi port kalu ada game bola EPL.... OOoooo... patut laaa...... Kemudahan semua lengkap.... Tandas, Surau..... Aku lalu belakang untuk ke tandas, lalu kawasan dapur, jenguk dapur pun bersih, kemas dan tersusun.... respek laahh......

Menu datang, uish... da unik da skit... psal menu dier buat dari aluminium frame, besar plak tu. Dari senarai makanan, memacam ada. Dari western, local, masakan siam, seafood.... semua ada. pening gak nak memilih apa untuk makan. Last2 untuk malam tu, aku pilih Nasi Goreng Jai Special ker kalu tak silap aku. Tak nyesal aku pilih nasi goreng tu, psal rasa dier sedap. Da laa lauk banyak. 

Lepak situ, borak sambil makan. Sorang lagi budak NISMOCLUB Langkawi, Jai (kebetulan nama sama ngan nama cafe ni) join sekali. Makin ramai, makin meriah ler boraknyer.... sampai ler hampir tengah malam baru beransur.

Hari last aku kat langkawi, lunch tak makan lagi. Masa tu da awal petang.... tak sesuai utk makan lunch. Tapi perut lapar...aku pun tak tau nak makan mana.... aaahhh... apa lagi... repeat kat Jai Island Cafe lagi sekali lah. Boleh try menu yang lain. So gambar bawah ni aku amik masa lawatan kedua aku kat Jai Island Cafe..... 




Burger.... tak ingat aku apa nama...... Simple & nice.

tempat basuh tangan, paip bentuk ikan, sink plak pasu.....

Toilet yang unik & bersih
Memang aku rekomen untuk sesapa yang kebetulan dok kat area Pekan Kuah Langkawi. Pilihan jenis makanan yang pelbagai, masakan yang enak, harga berpatutan, persekitaran yang bersih & unik, taktau apa lagi yang seorang pengunjung cafe nak lagi....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...