14 Mei 2014

Jenjalan Amsterdam :: Berakhir Sudah


Conservatorium van Amsterdam
Lepas explore ala kadar NEMO, kitorang pun turun n kluar... Jalan kaki balik ke Centraal dan naik train balik ke Schiphol. Walhal masa tu baru pkul 5pm. Bole lagi kalu nak explore Amsterdam. Tapi dah tak larat psal silap tektik awal2 tadi.

Hotel Doubletree by Hilton


Hotel Doubletree by Hilton


kat Amsterdam basikal dimana-mana
Tram
Kat Centraal kena check platform mana yang pergi Schiphol kat monitor. Yang konpius sikit platform tu ada nomor pastu ada huruf kat belakang. Psal platform train tu panjang gila... So diorang devidekan zon kat satu-satu platform dengan huruf plak. errr..... paham tak...? aku pun konpius masa tulis ni. ahaksss.....

Di platform train utk ke Schiphol
View yang sempat dirakam dr train yang bergerak

Satu yang aku ralat, tak jumpa tulisan besar AMSTERDAM ... yang memang salah satu tempat kena pegi dan amik gambar kalau kat Amsterdam. Tapi aku pikir balik.... takpa.... nanti transit balik, aku akan cari tempat tu. Jumpa kah....? Errr.... Takda citer psal Red Light ker? ... takder... psal blog ni untuk tontonan umum.... huhuhu

Sampai kat Schiphol memang awal. Aku sempat semayang kat meditation centre kat departure hall. Meditation centre ni kemudahan yang diorang sediakan untuk sembahyang untuk semua agama.

Nak mengisi masa tunggu flight ke Cork, Ireland pukul 8.00 pm tu cuci mata sambil-sambil layan wifi free. Masa ni dok gayat lagi ngan minah-minah salleh... huhuhu

Schipol Airport
OK... pasni cerita kat Ireland plak....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...