21 Jun 2013

18 Mac 2013 _ Universal Studio Singapore Part IV

Sambungan dari sini.

Citer da agak lama.... makin lama makin lupa apa citer.... huhuhu

Settle ride kat Jurassic Park, kitorang proceed kat Far Far Away... tema utk cerita Shrek.




Lepas bebincang disebabkan perut da lapar, terpaksa g cari makan. Dlm map yg amik kat pintu masuk tadi ada tulis tmpt mkn yg halal. Kitorg decide makan kat fastfood Goldilock yg ada kat Far Far Away. Order burger n fries. Sesambil tu beli gak aiskrim n milk shake. Best gak ler milk shake tu. Cuma burger tu tah camna payah plak aku nk abiskan. 






Keluar dari tmpat makan terus masuk show 4D shrek. Memula tu beratur panjang... Pastu masuk dalam 1 dewan. Ada intro... apa mendetah ada dalam tong2 tergantung dok bercakap2... konon tengah bercerita lerr...Lama gak. Lenguh berdiri. Lepas tu masuk dlm macam theater, baru leh duduk. Pakai spek 3D. Cerita shrek nk selamatkan princess fiona dari antu org jahat. Yg best, selain 3D, ada efek2 percikan air, kerusi goyang2. Ada gak mender geletek2 kaki bila shrek lepaskan labah2 dlm citer tu. Terkojut gak aku. Sibaik tak melatah jer. Utk shrek ni aku bg 4star.

Keluar dari show Shrek 4D, ternampak ferris wheel kecik nama Magic Potion Spin... Nia dan Wina nak naik.... kasi layan. ahaksss




Kat Far Far Away ni ada show Donkey Live.... tapi tah camna, kitorang macam tak bernafsu plak nak tengok show tu. Pasal dia ada show time.... malas plak nak tunggu. Lagi 1 ada roller coaster kecik nama Enchanted Airways... Aku, Nabil & Wina naik ride ni.... tapi tak ingat masa bila naik.... bole ler roaller coaster ni nak isi masa.... ahaksss..... bagi 3 bintang jer.

Lepas dari tu, aku suh Dora patah balik ke Sci Fi City gi try naik Transformer.... psal tadi dia kena tunggu Nia kat luar. Kali ni suh dia bawak Wina ke Transformer. Aku plak yang akan tunggu Nia bersama Nabil. Kali ni aku terpaksa patah balik ke park Ancient Egypt yg tadi kitorang skip psal nak kejar show Water World.

Kat Encient Egypt kitorg beratur panjang untuk naik Treasure Hunters. Ride ni macam kita bawak kereta jeep.... pusing2 kat tempat excavation... tetengah tu ada kluar menatang2 mesin.... burung ler... ular ler... buaya ler... pastu ada sekali macam lalu kat jambatan nak runtuh....konon nak kasi takut ler semua tu... tapi tak takut pun. ahaksss..... kesimpulannya mmg tak best langsung ride ni.... aku tamau kasi bintang langsung.... errr.... kejap.... bagi ler 1 bintang psal sekurang2nya Nia bole ada ride yang dia bole naik. huhuhuh.....


Masa beratur nak naik Treasure Hunters



Lepas naik ride Treasure Hunters tu, Nia dah mula tunjukkan tanda2 ngantuk. Aku biarkan dia tido dalam stroller. Masa ni aku suh Nabil pegi naik roller coaster indoor kat Ancient Egypt ni nama Revenge of The Mummy sementara aku tunggu Nia tido kat luar.

..... alamak.... memang lost track dah apa citer..... lupa.....



Nampak keletihan dah.....

Pintu masuk ke Revenge of The Mummy


.... tapi apa2 pun aku united balik ngan dora kat Ancient Egypt ni. Masa ni Aku, Nabil & Wina naik Revenge of The Mummy ada dekat 3-4 kali. Pasal takder orang beratur pun utk naik ride ni.... pastu best giler plak ride ni.... ride ni roller coaster konon mcam masuk dalam tempat penggalian mummy... tetiba mummy tu ngamuk.... kita cuba lari dari mummy tu. yang best nyer psal gelap dalam tu... tatau mana roller coaster tu bawak. Ada gak roller coaster tu bergerak kebelakang... ahaksss....memang best..... nak citer pun payah.... kena try. Utk ride ni aku bagi 5 star.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...